سئو جاوا اسکریپت چیست؟

بهینه سازی جاوا اسکریپت شاید کلمه غریبی برایتان به حیث رسد، به این سئو در مشهد دلیل که طیف متعددی از اینترنت‌مسترها تا مکان ممکن به سراغ جاوا اسکریپت نمی‌فرآیند، چه رسد به اینکه بخواهند در seo هم از آن به کارگیری نمایند.

زمانی سراغ حل خطاها سرعت وب سایت بروید، حدودا در تمامی مفاد سفارش می گردد از جاوا اسکریپت به کار گیری نکنید؛ همینطور جاوا اسکریپت قادر است مشکلاتی را برای رندر صفحه ها وب سایت ساخت نماید. این خطاها آنقدر ترسناک میباشند که وبمسترها ترجیح دهند به هیچ وجه سراغ جاوا اسکریپت نروند. البته حقیقت آن میباشد که به کارگیری از جاوا اسکریپت آنقدرها هم ترسناک وجود ندارد. در‌این نوشته ی علمی از اینترنت 24 به رسیدگی تاثیرات جاوا اسکریپت بر بهینه سازی وبسایت پرداخته‌ایم. در حالتی‌که شما می خواهید با بهینه سازی جاوا اسکریپت آشنا گردید، این نوشته ی علمی را از دست ندهید.

اثر جاوا اسکریپت در seo

بهینه سازی جاوا اسکریپت بخشی از seo میباشد که روی تارنما‌های جاوا اسکریپت تمرکز داراست. در اصل جاوا اسکریپت روی برخی پارامترهای seo داخلی و فاکتورهای مرتبه‌بندی گوگل تاثیرات دورازشوخی داراست. به همین عامل تحت عنوان یک اینترنت‌مستر بایستی برای باصرفه‌سازی این‌سیرتکامل وبسایت‌ها نرم‌افزار داشته باشید. مهم ترین اثر جاوا اسکریپت در seo، مورد ها تحت میباشد:

رندر محتوای صفحه های

لینک و پیوند‌ها

تصاویری که به طور lazy-loading ایفا میشوند

مجال بار گذاری کاغذ

متا دیتا

در پی تاثیرات جاوا اسکریپت روی هر قسمت را جدا موردبررسی قرار میدهیم:

بهینه سازی جاوا اسکریپت برای محتوای مهم

معمولا اپلیکیشن‌های امروزی اینترنت با به کارگیری از چارچوب‌ها یا این که قاب ورک‌های جاوا اسکریپت مثل Angular و React و Vue نوشته می گردند. جاوا اسکریپت این قابلیت را به توسعه و گسترش‌دهندگان اینترنت می دهد که سریع اپ‌های تعاملی را در فضای اینترنت بنویسند و ایفا نمایند. زمانی کاغذ‌ای نوشته‌گردیده با جاوا اسکریپت را در مرورگر خویش گشوده فرمائید، آن را مثل هر کاغذ اینترنت دیگری میبینید، مشمول متن و تصاویر و... البته در حالتی که نگاهی به کدهای آن بیندازید، به هیچ وجه مشابه کد دیگر صفحه ها وجود ندارد.

جز یکسری خط کد مهم دیگر چیزی نیست. چراکه محتوای اساسی این برگه به طور داینامیک به DOM متصل گردیده‌است. در واقع کاغذ برای لود محتوای اساسی کاغذ به جاوا اسکریپت متعلق میباشد. در اینگونه حالتی ممکن میباشد موتورهای کاوش نتوانند محتوای ورقه را ببینند. در مواقعی که محتوای شیت برای یوزرها اکران داده گردد ولی برای ربات‌های موتورجستجو قابل اکران نباشد، برگه موردنظر به وسیله ربات‌های موتور کاوش خزش نمی شود و شانسی برای حضور در نتیجه ها کاوش نخواهد داشت.

seo جاوا اسکریپت برای پیوند‌های داخلی

مثل محتوای مهم ورقه، خزش پیوند‌های داخلی هم ممکن میباشد ذیل اثر جاوا اسکریپت قرار گیرد. از‌آنجا که گوگل صفحه های نو وبسایت را از روش خزش لینک و پیوند‌های داخلی پیدا می‌نماید، امکان خزش ‌شدن این پیوند‌ها التفات متعددی برای تارنما شما دارااست. خویش گوگل مخصوصا پیشنهاد می‌نماید برای لینک و پیوند‌های داخلی از کدهای HTML و تگ href به کار گیری فرمایید.

گوگل همینطور سفارش می‌نماید از سایر پارامترهای HTML مثل div یا این که span یا این که در دست گرفتن‌کننده‌های جاوا اسکریپت برای پیوند‌های داخلی استعمال نشود. به دلیل آن که این لینک و پیوند‌ها قابلیت خزش به وسیله ربات‌های موتور کاوش را ندارند. هرچند بعضی بررسی ها علامت داده پیوند‌های جاوا اسکریپتی هم خزش میگردند البته خوب آن میباشد که از کدهای معمولی برای پیوند‌های داخلی استعمال شود.

در حالتی که که ربات‌های موتور کاوش نتوانند پیوند‌های داخلی وب سایت شمارا خزش نمایند، خیر فقط پیوند‌های داخلی به صفحه ها گران بها وبسایت بی‌بهره می گردند بلکه به هیچ وجه خیلی از صفحه های وب سایت به وسیله ربات‌ها چشم نمی شوند. لینک و پیوند‌های داخلی به موتورهای کاوش یاری می‌نماید وب سایت شمارا به صورت موثرتری خزش نمایند و صفحه های اساسی آن را پررنگ نمایند. حالا در‌حالتی که که لینک و پیوند‌های داخلی قابل خزش نباشند، موتور کاوش نمی‌تواند بها و مداقه صفحه های وب سایت را تشخیص دهد و در حالتی بدتر، شاید به هیچ عنوان نتواند صفحه های تازه را هم خزش نماید.

برچسب ها: سئو در مشهد ,

[ بازدید : 1 ]

[ پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 ] 12:47 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

محتوای سبز چیست؟

پس واضح میباشد که پرداختن به مورد ایجاد green content و کیفیت آن عنایت متعددی دارااست. محتوای مدام سبز یا این که محتوای سبز، یکی شایسته ترین تکنیک‌هایی سئو در مشهد میباشد که میتواند اعتبار تارنما را بین موتورهای کاوشگر ارتقا دهد. استعمال از تکنیک ساخت‌و‌ساز محتوای سبز می تواند تارنما را برای مدام در یک جايگاه مشخص و معلوم قرار دهد و عاملی برای رویش بالقوه آن باشد.

در حالتی‌که هنوز نمی‌دانید که green content چیست و خصوصیت‌های آن چیست، به‌دنبال یاور ما باشید تا هر آنچه بایستی دراین مورد بدانید را نظارت کنیم.

عنایت به کارگیری از محتوای مدام سبز
در شرایطی‌که بخواهیم به زبانی بی آلایش و بیان کننده، محتوای مدام سبز یا این که به عبارتی green content را پژوهش کنیم، می بایست این‌طور راجع‌به آن حرف کنیم که green content محتوایی میباشد که مدام خیس و جدید باقی میماند. در واقع، محتوای سبز تاریخ انقضا ندارد و در کلیه مجال‌ها برای استفاده کننده دیدنی میباشد. محتوای مدام سبز قادر است یوزرها را به سمت و سوی خویش جذب نماید.

این خصوصیت، ارتباطی به فرصت یا این که جای خاصی ندارد. از جمله، مطالبی با مورد بها، خبرها، رویدادهای خاص و موضوعات وایرال گردیده، تمامی برای مثال مطالبی میباشد که در زمان خاص گران بها میباشد و هر یک قادر است طی زمان کوتاهی، ترافیک تارنما را ارتقا دهد. البته محتواهای سبز، در هر فرصت و فصلی برای کاربر جالب میباشد و ترافیک مستمر و نسبتا مشخصی برای وب سایت به ارمغان می آورد.

اثر Green Content در بهینه سازی
فکر کنید که یک کتاب با مورد خاص کادو گرفته‌اید که در سن 10 سالگی برای شما جالب بوده‌میباشد. مورد کتاب به سیرتکامل‌ای میباشد که شما در صورتیکه آن را در 20 سالگی و 50 سالگی نیز پژوهش فرمایید، بازهم حرفی برای بیان کردن دارااست. اینگونه موضوعاتی در دنیای مدرن قادر است تحت عنوان محتوای سبز خاطر خواهد شد.

در واقع، green content موجب می شود که تنی چند از مخاطبین مقاله، برای مدام برای دریافت اطلاعات به وبسایت مراجعه نمایند. این مطالب اشاره‌ای به فرصت خاصی نمی‌نماید و به هیچ عنوان ماهیت موضوعی آن نیز به مجال متعلق وجود ندارد. پس با سپری شد سال‌ها می تواند در تارنما باقی بماند و ترافیک خاص خودش را به سمت و سوی وبسایت جذب نماید.

یادتان باشد که موتورهای کاوشگر، نسبت به شناسایی اینگونه محتواهایی بسیار زیرکانه کار می‌نمایند و با رسیدگی ترافیک صفحه ها و نوع محتوای سبز، بها و رده ویژه‌ای برای تارنما قائل میگردند.

برچسب ها: سئو در مشهد ,

[ بازدید : 4 ]

[ پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 ] 11:56 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

کرالر (Crawler) چیست؟


یک موتور کاوش مانند گوگل دارنده کرالر، ایندکس و الگوریتم میباشد. کرالر لینک و پیوند ها را دنبال می نماید. وقتی که کرالر، سایت شمارا پیدا نماید، آن را می‌خواند و محتوایش را ایندکس می نماید.

کرالر لینک و پیوند های یک تارنما را دنبال می نماید. کرالر همینطور ربات یا این که اسپایدر سئو در مشهد نامیده میگردد. در 24 ساعت 7 روز هفته آحاد وب را کاوش می نماید. وقتی که وارد یک وبسایت می‌گردد، ورژن HTML برگه را در یک مقر داده غول آسا ذخیره می نماید، که آن را ایندکس می نامند.

هر توشه که کرالر ها به داخل وبسایت شما میایند و ورژن آپ تو دیت گردیده آن را می‌بینند به روز می گردد. بسته بدین که چقدر وب سایت شما برای گوگل التفات دارااست و چه تعداد تغییر تحول در آن ساخت و ساز میکنید، کرالرها نادر یا این که زیاد به سراغ تان میایند.

امکان Crawl شدن چیست؟
امکان کرال شدن مرتبط با امکاناتی میباشد که گوگل برای Crawl کردن سایت شما داراست. کرالر ها می‌توانند از طرف وبسایت شما بلاک شوند.

رویه های یه خرده برای بلاک کردن ربات ها وجود دارااست. درصورتی که تارنما یا این که ورقه ای از وب سایت شما بلاک گردیده باشد، به کرالر های گوگل می‌گویید: “اینجا نیاید”، در سود تارنما شما یا این که صفحه های مرتبط با وبسایت تان در حاصل جستجوی گوگل مشاهده نمیشود.

مواقعی برای پرهیز از گوگل برای Crawl کردن (یا این که ایندکس کردن) وبسایت تان وجود داراست:

در‌صورتی‌که فولدر robots.txt کرالرها را بلاک نماید، گوگل به باطن وب سایت شما یا این که کاغذ خاصی مرتبط با آن نمی آید.
پیش از Crawl کردن وبسایت شما، کرالر ها نگاهی تحت عنوان HTTP تارنما می اندازند. این تیتر HTTP دارنده یک کد موقعیت میباشد. در صورتی این کد شرایط بگوید که ورقه نیست، گوگل تارنما را Crawl نمی نماید.
در صورتیکه ربات های تگ متا در یک برگه خاص موتور های کاوش از ایندکس کردن آن برگه بلاک نمایند، گوگل شیت را Crawl می نماید البته آن را ایندکس نمی نماید.

برچسب ها: سئو در مشهد ,

[ بازدید : 2 ]

[ شنبه 1 ارديبهشت 1403 ] 12:21 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی در چیست؟

تعیین نوع تارنما مطلوب برای هر استحصال و کاری، گامی اصلی در مسیر توفیق آنلاین به حساب میآید. به دنبال به پژوهش تفاوت‌های کلیدی در بین وب سایت‌های فروشگاهی و شرکتی می پردازیم تا بتوانید انتخابی آگاهانه داشته باشید.

۱. تفاوت در مخاطبان:

وب سایت فروشگاهی: مخاطبان این نوع وبسایت سئو در مشهد  در ادامه خرید متاع یا این که سرویس ها میباشند. تمرکز محتوا بایستی بر معرفی ظریف تولید ها، ترغیب به خرید و ارائه تجربیات کاربری راحت باشد.

تارنما شرکتی: مخاطبان این وبسایت درپی داده ها بیشتر درباره کمپانی، سرویس ها و تولید ها آن می‌باشند. تمرکز محتوا بایستی بر جلب پشت گرمی، برندسازی و معرفی سابقه کمپانی باشد.

۲. غرض از فعال سازی تارنما:

وبسایت فروشگاهی: مقصود مهم این نوع تارنما، فروش بی واسطه تولید ها یا این که سرویس ها به مشتریان میباشد.

تارنما شرکتی: غرض مهم این نوع وب سایت، معرفی کمپانی، برندسازی، جلب اتکا و ساخت رابطه با مشتریان بالقوه میباشد.

۳. تفاوت در صفحه ها و تجهیزات:

وب سایت فروشگاهی: صفحه ها متاع، گروه بندی تولیدات، سبد خرید، درگاه پرداخت، سیستم کاوش و غربال تولیدها، قابلیت و امکان نام نویسی و پیگیری توصیه مثلا صفحه های و تجهیزات ضروری این نوع تارنما می‌باشند.

وبسایت شرکتی: صفحه ها “درباره ما”، “تماس با ما”، “سرویس ها”، “خبر‌ها”، “آلبوم تصاویر” و “مقاله ها” به عنوان مثال صفحه های رایج درین نوع وب سایت میباشند.

بیشتر بخوانید :

شناخت با الگوریتم برت

۴. تفاوت در نوع و لحن محتوا:

وبسایت فروشگاهی: محتوا می بایست متقاعد کننده و دیدنی باشد و کاملا خصوصیت‌ها و مزایای مال را به مشتری علامت دهد. لحن محتوا بایستی صمیمانه و صمیمی باشد.

وب سایت شرکتی: محتوا بایستی آموزنده و اثر گذار باشد و داده ها جامعی درباره کمپانی، سرویس ها و محصول ها آن ارائه دهد. لحن محتوا می بایست قانونی و ماهر باشد.


برچسب ها: سئو در مشهد ,

[ بازدید : 1 ]

[ شنبه 25 فروردين 1403 ] 14:42 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

CSS Sprite چیست؟ چه کارایی دارد؟ و چگونه انجام دهیم؟

آیا با معنی CSS Sprite شناخت دارید؟ نام آن می تواند تا حدی فریبنده باشد، احتمالا تا به امروز با دکمه هایی که وضعیت پر‌نور و بدون صدا آن‌ها در یک تصویر قرار گرفته اند عکس العمل داشته اید که با تغییر تحول جای تصویر موضوع حالات مختلفی را نشانه می‌دهند.

مثال-ای از CSS Sprite

به کار گیری از این تکنیک را CSS Sprite مینامیم با این تفاوت که بجای قرار به دست آوردن دو عکس می‌توانید تعداد نامحدودی عکس و آیکون را در یک تصویر بگنجانید. CSS Sprite نخستین دفعه سئو در مشهد در بازی های کامپیوتری بکار دریافت شد که در آن با بار گذاری کردن یک تصویر و نماد دادن بخشهای متعدد آن در هر لحظه سرعت پردازش را تا حد متعددی در مقایسه با بارگزاری تعدادی عکس ارتقا میداد.

چرا بایستی به وسیله CSS Sprite این تمامی عکس را یکی از کنیم؟ آیا بارگذاری شدن تصاویر کوچکتر سرعت را ارتقاء نمیدهد؟

شما با به کارگیری از تکنیک CSS Sprite  می توانید سرعت تارنما خویش را تا حد متعددی ارتقا دهید. تا همین تعدادی وقت پیش همگی طراحان وبسایت عکس ها را به تصاویر کوچکتر تقسیم میکردند تا صفحه ها سریعتر بارگزاری شوند اما این تکنیک با فریب دیده بشر و آرم دادن تصاویر در هر کناره از شیت این احساس را می‌دهد که سرعت بارگزاری ارتقا یافته میباشد البته در واقع هر کدام از این تصاویر یک فراخوان از HTTP را بهمراه دارااست و بازدهی ورقه شمارا به شدت کاهش می‌دهد.

پژوهش وب سایت های سرشناس آرم می‌دهد که صرفا 5 تا 38 درصد از فرصت بار گذاری شدن صفحه های آن ها صرف دانلود HTML گردیده و سایر 62 تا 95 درصد صرف فراخوان HTTP و تنظیمات مطالب می گردد (تصاویر، اسکریپت و استایل) با اعتنا به اینکه مرورگرها فی مابین 2 تا 4 فراخوان بطور هم زمان اجرا می دهند تجارب نشانه داده میباشد که با ارتقاء تعداد فراخوان ها سرعت بارگزاری وبسایت به شدت کاهش می‌یابد.


برچسب ها: سئو در مشهد ,

[ بازدید : 3 ]

[ چهارشنبه 15 فروردين 1403 ] 13:00 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

آیا هوش مصنوعی جمنای اولترا، ChatGPT را به زانو در آورد؟

برای جواب بدین پرسش می اقتدار اعلام کرد، گوگل با ارائه هوش تصنعی و مصنوعی جمنای اولترا تمامی توانمندی‌های خویش را به اکران گذاشت. با اعتنا به قابلیت و امکان‌های هوش تصنعی Gemini Ultra اجرای آن مستلزم زیرساخت و مشقت بار افزارهای قدرتمندی میباشد. از این رو بیشترین کاربرد را در ارگان ها و ارگان های تبارک و دیتاسنترهای بزرگ و غول پیکر دارااست.ولی با رونمایی از این سبک حاذق و ارتقاء یافته، گوگل داعیه سئو در مشهد کرد هوش تصنعی جمنای در مقایسه با GPT- OpenAI عملکردی بهتری را از خویش نشانه می‌دهد. براین اساس این مجموعه اصلی ترین سبک خویش را با GPT در بنچمارک به بحران کشانده میباشد.

طبق آمارهای اعلام گردیده، هوش تصنعی و مصنوعی جمنای اولترا در حوزه اپلیکیشن نویسی ازChat GPT با اختلاف متعددی چیره‌ترعمل کرد و در باقی مورد‌ها اختلاف پاره ای با یکدیگر دارا‌هستند. به عبارت دیگر گفته می‌گردد در موقعیت یکسان از 10 آزمایش صورت گرفته بر روی جمنای اولترا و Chat GPT ، در 8 آزمایش هوش تصنعی جمنای اولترا بیشترین امتیاز را از آن خویش کرد.

ولی بعضی از یوزرها معتقدند که GPT-4 with Vision می تواند در لحظه تحلیل ویدئو و جواب به آن را ایفا دهد، صحیح همچون کاری که گوگل در دموی سبک جمنای خویش به طور جعلی آرم اعطا کرد. بدین ترتیب در غایت هوش تصنعی جمنای اولترا برای پیشی تصاحب کردن از حریف سرسخت خویش، ChatGPT که با‌گاز در هم اکنون توسعه میباشد، بایستی معضل‌های بخش اعظمی را پشت رمز بگذارد.

در کل هوش تصنعی و مصنوعی جمنای اولترا تحت عنوان مطرح ترین و قدرتمندترین سبک گوگل برای اجرا شغل های بسیار بغرنج شناخته میگردد. این ورژن از Gemini که قابلیت و امکان‌های توسعه یافته و ارتقاء یافته‌ای همانند عامل چندین وجهی، کدنویسی با یکسری لهجه دوست داستنی و غیره را در مقایسه با ورژن‌های دیگر جمنای به شایسته ترین شرایط ممکن در مشت یوزرها به طور پریمیوم قرار می‌دهد. گفتنی میباشد با ارائه واپسین ورژن Gemini Ultra، بارد که حریف اساسی ChatGPT OpenAI معرفی می شود تغییر تحول اسم اعطا کرد و در حال حاضر هوش تصنعی و مصنوعی جمنای اولترا درین میدان رقابت حضور دارااست. در‌این نوشته ی علمی عملکرد کردیم با ارائه مطالبی هر آن چه نیاز میباشد درباره‌ی توسعه یافته‌ترین ورژن جمنای گوگل بدانید را در اختیارتان در اختیار بگذاریم.


برچسب ها: سئو در مشهد ,

[ بازدید : 5 ]

[ چهارشنبه 8 فروردين 1403 ] 13:43 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]